Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Частина перша. Податкові перевірки

Прийняття Закону № 466-IX має на меті боротьбу з ухиленням від сплати податків. Він набув чинності 23.05.2020 р. Ми детально крок за кроком розібрали усі нововведення та пояснюємо, як вони відіб'ються на роботі бізнесу.
Законопроект №1210 був чи найбільш обговорюваним та критикованим за останні місяці. Ба більше, його називали "податковим терором".

Прийнятий на його основі Закон № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» набув чинності 23.05.2020 р.

Які зміни передбачає даний Закон і чи справді усі вони негативно вплинуть на ведення бізнесу в Україні? Наша команда детально крок за кроком розібрала усі нововведення та пояснила, позитивний чи негативний вплив вони матимуть на бізнес.
  • Суть зміни
  • Оцінка зміни
Правила внесення змін до план-графіку перевірок
  • Законом 1210 податковому органу дозволено вносити зміни в план графік-перевірок в таких випадках:

    1. Якщо це технічні зміни (помилки у найменуванні платника або виправлення інших технічних помилок);
    2. Зміни план-графіку не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі поточного року щодо включення нових платників до план-графіку;
    3. Якщо платника включили в план-графі за результатами внесення змін, перевірка може проводитись не раніше 1 липня (якщо зміни мали місце у І кварталі) або 1 жовтня (якщо зміни мали місце у ІІ кварталі).
  • Флешбек:

    Раніше законом не передбачалось можливості (повноважень) податкового органу на внесення змін до плану-графіка, як і не передбачалось прямої заборони. Податковий орган завжди коригував план-графік у поточному році по декілька разів. Судова практика одноголосно зазначала, що такі коригування були протиправними.

    Позитивні моменти:

    Платникам податків відтепер не доведеться слідкувати за змінами до плану-графіка, які колись вносились по декілька разів на квартал.

    Чітка визначеність дати перевірки та наявність можливості платника все ж підготуватися до планової перевірки.

    Негативні моменти:

    Платники податків втратили чудовий інструмент для скасування результатів перевірки. Оскільки можна було скасувати наказ про проведення планової перевірки на підставі того, що платник не був включений до первісного плану-графіка перевірок.

    Податковий орган таки отримав повноваження, для законного внесення змін до план-графіку перевірок. Відтепер дії, пов'язані з внесенням змін до плану-графіка не будуть визнаватися протиправними.
Підстави проведення позапланових перевірок
  • Серед підстав для проведення позапланової перевірки відтепер відсутня така підстава, як: «отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону». Тобто, рішення суду (слідчого судді) відтепер не може бути підставою для проведення позапланової перевірки.
  • Загалом логічно і позитивно.

    Суд не може перебирати на себе повноваження та функції податкового контролюючого органу і призначати перевірки.
Період перевірки
  • Податковий орган отримав право перевірити та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків не пізніше закінчення 2555 дня у разі перевірки податкових зобов'язань податкових агентів щодо ПДФО, військового збору у разі виплати зарплати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховують (виплачують, надають) фізособі у зв'язку з трудовими відносинами, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації
  • Негативна зміна.

    До цього такий термін складав 1095 днів.
Вимоги до ППР
  • Якщо ППР, прийняте за результатами документальної перевірки, є підставою для притягнення до фінансової відповідальності, то таке рішення обов'язково має містити додаткові реквізити:

    • Посилання на акт документальної перевірки;

    • Детальний розрахунок штрафів, пені;

    • Обґрунтування підстав для донарахування/ визначення суми податкового або грошового зобов'язання (чи зменшення від'ємного значення), в тому числі інформацію щодо обставин правопорушення, періоду, розрахунку, інформацію про подання заперечень, посилання но норми права.

    • Інформацію про наявність обставин, які пом'якшують відповідальність або звільняють від фінансової відповідальності.
  • Зміни в цьому контексті є позитивними:

    • При підготовці до оскарження ППР не потрібно буде витрачати безліч часу для того, аби зрозуміти логіку розрахунків податкового органу;

    • Чим більше формальних вимог до будь-якого документа – тим більша ймовірність, що податковий орган буде не витримувати всіх формальностей, що буде тільки додатковою підставою для оскарження рішень;

    • Впровадження принципу правової визначеності до ППР, як мінімум, полегшить роботу юристам.
Інші зміни
  • Щодо надання платником документів:

    Від тепер, запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою податкового органу не пізніше ніж за п'ять робочих днів до дати закінчення перевірки. В попередній редакції таких вимог не містилось.
  • Позитивна зміна.

    В минулій редакції обмеження щодо 5 днів не було, а тому інспектори-ревізори могли подавати запит хоч в останній день – в таких випадках платники просто фізично не встигали надавати документи, а інспектори в акті перевірки зазначали, що документи відсутні/ненадані.
  • Зупинення строку перевірки:

    Відтепер податковий орган має безумовне право на зупинення перевірки. Раніше таке право податкового органу передбачалось лише у випадку проведення перевірок у великих платників податку.
  • Негативна зміна.

    Податковий орган може зупиняти проведення перевірок, але неформально продовжувати збирати податкову інформацію. Тобто, ця норма дає податковому органу можливість більше часу витратити на збір та аналіз податкової інформації.
  • Право податкового органу отримувати пояснення:

    Контролюючий орган має право отримувати пояснення від роботодавців та/або їх працівників, та/або осіб, праця яких використовується без документального оформлення, під час проведення перевірок.
  • Негативна зміна.

    Хоч таке правило стосується лише перевірок щодо вчасності та повноти сплати ПДФО та дотримання загальних норм трудового права, тим не менше негатив зміни полягає в тому, що всі ми знаємо, як ведуть себе рядові працівники під час перевірок.

»

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda