Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Детінізація виробництва сільськогосподарської продукції: наповнення бюджету чи черговий тиск на аграріїв

Тривають баталії щодо проєкту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо детінізації виробництва сільськогосподарської продукції. Проте чи не має законопроект на меті стимулювання продажу земель за безцінь у зв'язку з надмірним податковим навантаженням?
  • Неля Трусевич
З 27 лютого 2020 року тривають баталії щодо Проекту Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо детінізації виробництва сільськогосподарської продукції.

Розробники проекту переконані, що зможуть повернути до державного бюджету кошти, які не надходять внаслідок недоотримання податків та інших платежів. Прийняття закону дозволить вивести з тіні ринок оренди сільгоспземель та доходи, що отримуються від використання таких земель їх власниками та користувачами. Це в свою чергу призведе до збільшення сплати податків до бюджетів всіх рівнів, зростання економіки та збільшення витрат на соціальну сферу.

Та чи так це насправді? Чи не переслідує законопроект інші цілі, зокрема стимулювання продажу земель за безцінь у зв'язку з надмірним податковим навантаженням?

Слід розібратися детальніше.
Так, з позиції держави збільшення ставки земельного податку в п'ять разів, тобто 5% від нормативної оцінки земельної ділянки, виглядає дуже оптимістично з огляду на кризовість економічних показників.

Законопроєкт пропонує впровадити мінімальне податкове зобов'язання фізичної або юридичної особи - власника, постійного користувача, користувача на інших умовах, орендаря (в тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок сільськогосподарського призначення (крім несільськогосподарських угідь), земельних часток (паїв), як виділених, так і не виділених в натурі, крім земельних ділянок визначених підпунктом 165.1.24 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу, яке визначається відповідно до пункту 170.14 статті 170 цього Кодексу, що іменується поставлене податкове зобов'язання.
Відтак, платити доведеться! Ба більше, згідно проєкту Закону, навіть тим, хто не отримує з земельної ділянки жодної вигоди! І в п'ятикратному розмірі!
Крім цього, відповідно до положення підпункту 165.1.24 пункту 165.1 статті 165 Податкового кодексу України, якщо розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці третьому цього підпункту, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах. Тоді як запропонований проект передбачає зниження цієї межі до 0,5 га.

Таке нововведення ймовірно призведе до масового розпродажу земельних ділянок через невигідність їх утримання, що в свою чергу суттєво знизить їх цінність на ринку і продаж тим, хто готовий купити.
Практика свідчить, що обкладення громадян податковими платежами з усіх боків не сприяє підвищенню свідомості, а викликає зворотній ефект – ухилення.

Цей випадок не виняток, адже з аналізу законопроєкту не вбачаються позитивні зміни для середніх та малих аграріїв. А вигода лише в бік держави – не компроміс.

»

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda