Різні продуктові лінійки в рамках одного бізнесу Різні продуктові лінійки, різні клієнти, різні бізнес-одиниці і так далі часто демонструють різні грошові і операційні характеристики. Деяким клієнтам, до прикладу, можуть бути необхідні товарні кредити, що потребує великих інвестицій в оборотний капітал. Інші можуть вимагати знижки за великі об'єми. Давайте дамо Chullins дві лінійки продуктів, щоб проілюструвати, як використовувати платформу для прийняття рішень про їх потенціал росту.
Де найбільший потенціал росту? Для зручності ми використовували дистриб'юторську компанію для нашого гіпотетичного прикладу. Різні види бізнесу відрізняються за своєю здатністю рости за рахунок внутрішніх ресурсів. Наша структура може продемонструвати як саме.
Замість того, щоб бути дистриб'ютором, що було, якщо б Chullins була роздрібним продавцем чи виробником? Змінні працюють практично однаково для роздрібних продавців і вони практично однакові для виробників.
Але замість того, щоб розраховувати на операційні витрати протягом операційного грошового циклу, виробники враховують затрати на робочу силу, тривалість яких дещо менша, що призводить до незначної різниці у ставці SFG. Якщо ми залишимо всі змінні і виключимо витрати на робочу силу, Chullins Manufacturing зможе підтримувати самофінансований темп росту у 16,35%, практично ідентичний до 16,25% для дистриб'ютора Chullins (з урахуванням податків, амортизації та заміни активів). Велика капіталозатратність виробничого бізнесу практично не впливає на ситуацію, враховуючи наше припущення, що всі амортизаційні відрахування використовуються для заміни активів. Але, оскільки основні засоби повинні бути додані для росту, ставка SFG буде знижена. Фактично, якщо валовий прибуток не є надзвичайним, як для компаній розробників програмного забезпечення, ставки SFG для виробників навряд чи будуть дуже високими в порівнянні з іншими видами бізнесу через постійну необхідність збільшувати виробничі потужності.
Прямі маркетологи та імпортери. Для компаній, що підпадають під цю характеристику, оборотний капітал може бути пов'язаний з великою кількістю статей прогалин, окрім товарних запасів і дебіторки.
Наприклад, імпортери, як правило, повинні відправляти акредитиви до того, як товари будуть відвантажені, по суті, оплачуюючи товар приблизно за 30 чи 45 днів до моменту їх отримання. Маркетологи часто відправляють поштою каталоги чи купують рекламний час задовго до того, як будуть зроблені перші продажі. В таких випадках цикл обігу грошових коштів суттєво зростає. Але це не обов'язково знижує здатність компанії фінансувати ріст, що ми можемо продемонструвати, якщо переконфігуруємо Chullins Manufacturing на Chullins Imports.
Допустимо, компанія вирішує почати імпортувати весь свій інвентар із Азії, в не придбавати його в межах свої країни. Постачальник цього товару потребує акредитиви, гарантовані грошима Chullins, до відправки товару в час його 40-денної поїздки через Тихий океан, через митницю на внутрішній склад Chullins. Ця вимога збільшує операційний грошовий цикл компанії з 150 до 190 днів. І оскільки у нього більше немає товарного кредиту від постачальників, його грошові засоби для собівартості продажу тепер прив'язані до цілих 190 днів, а не 120, як у гіпотетичних дистриб'юторів Chullins. Ці зміни самі по собі різко знизять частоту SFG Chullins.
Але ми повинні враховувати причину зміни постачальників, яка, як правило, полягає у зменшенні загальних витрат на товари. І так, давайте уявимо, що незважаючи на додаткові транспортні витрати, загальні витрати знизяться на 10%, тим самим зменшивши собівартість зі 60% до 50%.
Якщо операційні витрати Chullins залишаться на рівні 31,7% від продажів, маржа прибутку до вирахування податків зросте на 10 відсоткових пунктів у порівнянні з виробничим прикладом до 17,3 %, що призведе до первинного росту – 28,09% в рік – здатності фінансувати ріст.
Таким чином, незважаючи на те, що Chullins Imports довелось зв'язувати свої грошові кошти для товарних залишків на 58% і на довший період часу, сила прибутку приносить великі дивіденди в його здатності рости. Не дивно, що ми спостерігаємо такий рух виробничих потужностей у більш дешеві міста.
Тепер, давайте скажемо, що Chullins Imports вирішує стати прямим продавцем, міняє свою назву на Chullins Gadgets і починає продавати свою продукцію, використовуючи рекламні ролики пізно ввечері і по вихідних на телебаченні. Уявімо, що, як прямий маркетолог, компанія дуже добре сконцентрувала свою продуктову лінійку, щоб її запас тепер прокручувався всього за 35 днів замість 80. Дебіторська заборгованість скоротилась до 5-ти днів, оскільки клієнти платять кредитними картками, але компанія повинна оплатити свою рекламу за 90 днів, щоб отримати кращі часові інтервали на найкращих телеканалах.
Обіг грошового циклу для такої компанії починається з моменту, коли вона платить за рекламу, до моменту, коли отримує дохід із кредитної карти, або всього 95 днів, що суттєво менше ніж 190 днів для Chullins Imports.
Уявімо, що витрати, рівні 15% продаж, переходять з операційних витрат до витрат на ЗМІ, відображаючи перехід від роздрібної торгівлі чи поширення товару методом прямого маркетингу. Це зрушення зберігає рентабельність для Chullins Gadgets на рівні рентабельності Chullins Imports.
Якщо залишити всі інші дані такими ж, швидкість, з якою може рости Chullins Gadgets, становитиме 57,84%, що більш ніж вдвоє перевищує показник імпорту. Чому ця компанія росте так швидко? Виключення великої частини часу дебіторської заборгованості значно скорочує операційний грошовий цикл. І оскільки 80 із 95 днів, протягом яких компанія блокує свої грошові кошти у рекламних інструментах, співпадають із його запасами та інвестиціями в акредитиви, 95-денний цикл дозволяє компанії значно швидше освоювати кошти.
Це бонус від здатності прямого маркетингу фінансувати більш високі темпи росту.
Сервісні компанії З позиції ТСР, сервісні компанії, за виключенням капіталоємних підприємств, таких як: готелі і телекомунікаційні компанії, — благословенні. У них мало основних засобів, а деякі, наприклад, салони краси, отримують оплату за свої послуги одразу після їх надання. Іншим, наприклад, авіакомпаніям, взагалі клієнти платять задовго до моменту отримання послуги.
Але давайте уявимо, що наша сервісна компанія Chullins Facilities Management все ще повинна чекати 70 днів, щоб отримати оплату від своїх клієнтів. Уявімо також, що вони платять своїм співробітниками в середньому через десять днів після надання послуги і по суті не мають основних засобів. Це скорочує її кількість часу для отримання коштів до 70 днів, що дозволяє профінансувати темп росту в 33,59%, що зовсім не так, як у випадку з Chullins, що торгувала гаджетами.
Щоб поглянути на сервісний бізнес ще з іншого боку, давайте перетворимо Chullins в модний салон краси. Chullins Beauty отримують оплату готівкою або кредитною карткою відразу після надання послуги, тому дебіторська заборгованість зараз прострочена лише на 5 діб (оскільки потрібен час на отримання готівки в банку). Якщо співробітникам платять, як і раніше, через 10 днів після надання послуги, салони Chullins можуть використовувати готівкові кошти для розрахунку заробітної плати і погашення операційних витрат разом з податками. Тому в Chullins Beauty фактично немає ніяких коштів, які потрібно умовно заблокувати в межах циклу.