Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Законодавство щодо боротьби з поширенням COVID-19 в Україні: все, що потрібно знати підприємцям

Вчора, 18 березня, набули чинності Закони щодо боротьби з поширенням коронавірусної хвороби Covid-19 на території України. Ми зібрали поширені запитання, що виникали у представників бізнесу щодо його імплементації, щоб дати найповнішу інформацію та усунути будь-які сумніви.
  • Сергій Ковалюк
Вчора, 18 березня, набули чинності Закони щодо боротьби з поширенням коронавірусної хвороби Covid-19 на території України.

Зокрема, Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (законопроєкт №3220) та Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (законопроєкт №3219).

Ми зібрали поширені запитання, що виникали у представників бізнесу щодо його імплементації, щоб дати найповнішу інформацію та усунути будь-які сумніви.
Відповідальність за порушення податкового законодавства
Яка відповідальність застосовується до осіб, які порушили податкове законодавство у період з 1 березня до 31 травня 2020 року?
З 1 березня до 31 травня 2020 року діють, виключно, санкції за:

  • порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення;
  • відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
  • порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах;
  • порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ, акцизного податку, рентної плати.
Крім того, з 1 березня до 31 травня 2020 року платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.

Податкові перевірки
Чи будуть здійснюватися податкові документальні та фактичні перевірки з 18 березня до 31 травня 2020 року?
Ні, на вказані перевірки установлено мораторій.

Здійснюватимуться лише документальні позапланові перевірки, коли платником в поданій декларації заявлено до відшкодування ПДВ, та за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V ПКУ; та/або якщо значенням ПДВ є від'ємним та становить більше 100 тис. грн.

Перевірка здійснюватиметься виключно щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та/або з від'ємного значення з ПДВ, яке становить більше 100 тис. гривень.
Чи будуть зупинені документальні та фактичні перевірки, що розпочалися до 18 березня та не були завершеними?
Відповідні перевірки тимчасово зупиняються на період до 31 травня 2020 року.

Водночас, на період з 18 березня по 31 травня 2020 року зупиняється перебіг строків давності, протягом яких контролюючий орган має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків.
Заходи державного нагляду
Чи заборонятиметься проведення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності?
Так. До 31 травня 2020 забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):

  • за діяльністю суб'єктів господарювання, які віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику;
  • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
  • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Декларація про майновий стан і доходи за 2019 р.
До якого числа потрібно подати декларацію про майновий стан і доходи за 2019 рік?
Річна декларація про майновий стан і доходи за 2019 рік подається до 1 липня, крім передбачених ПКУ випадків, коли її може бути подано пізніше.

Потім фізична особа зобов'язана самостійно до 1 жовтня 2020 року сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею річній декларації.
Плата за землю
Чи залишається обов'язок здійснювати плату за землю за період з 01 березня до 20 квітня 2020 року?
Ні. Плата за землю не нараховується та не сплачується у вказаний період ні фізичними особами, ні юридичними. Якщо фізичні особи вже подали декларацію, то контролюючі органи здійснять відповідний перерахунок. Водночас, решта платників вправі подати уточнюючу податкову декларацію.
Єдиний соціальний внесок
ЄСВ: хто звільняється від сплати?
Тимчасово звільнили від нарахування та сплати єдиного внеску за періоди з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року за себе таких платників:

  • фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування;
  • особи, які провадять незалежну професійну діяльність;
  • члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах.
Водночас, такі особи можуть прийняти рішення про добровільну сплату єдиного внеску за указані періоди.

При цьому для осіб, які не сплачували ЄСВ, вказані вище періоди все одно включаються до страхового стажу та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску, визначеного законодавством для кожного з таких періодів.

Окрім того, штрафні санкції, передбачені Законом про ЄСВ, податківці не будуть застосовувати за такі порушення, вчинені щодо періодів з 1 по 31 березня та з 1 квітня по 30 квітня 2020 року:

  • несвоєчасна сплата (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску;
  • неповна сплата або несвоєчасна сплата суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів);
  • несвоєчасне подання звітності з ЄСВ.
Виплата лікарняних
Чи відбулися зміни в питаннях виплати лікарняних?
Встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається на період перебування в закладах охорони здоров'я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв'язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій.

Для осіб, які перебувають у закладах охорони здоров'я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв'язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності становить 50 % середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.
Споживче кредитування
Чи накладається відповідальність на споживача за прострочення виконання зобов'язань за договором про споживчий кредит?
Споживач звільняється від відповідальності перед кредитодавцем за прострочення виконання зобов'язань за договором про споживчий кредит у період з 1 березня по 30 квітня 2020 року. Зокрема, споживач в разі допущення такого прострочення звільняється від обов'язків сплачувати кредитодавцю неустойку (штраф, пеню) та інші платежі, сплата яких передбачена відповідним договором про споживчий кредит.
Житлово-комунальна сфера
Які зміни відбулися в житлово-комунальній сфері?
До 1 липня 2020 року зупинили дію норми, на підставі яких індивідуальний чи колективний споживач зобов'язаний у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню.

Крім того, на період встановлення карантину (обмежувальних заходів), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється, зокрема:

  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
  • припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
  • примусове виселення із житла та примусове стягнення житла, що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
  • примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
Обставини непереборної сили
Чи є карантин форм-мажором?
Так, згідно зі змінами, внесеними до Закону України про торгово-промислові плати, до числа форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) належить введення карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України.
Законодавство про працю
Чи збільшено загальний строк відпусток без збереження заробітної плати?
Так, у КЗпП та Законі про відпустки щодо відпусток без збереження заробітної плати, додано наступне положення: у разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину відповідно до ЗУ «Про захист від інфекційних хвороб», час перебування у відпустці без збереження заробітної не включається у загальний 15-денний строк, встановлений для відпусток такого типу.

Крім того, законодавством встановлено, що на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов'язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), роботодавець може доручити працівникові (у тому числі державному службовцю чи службовцю органу місцевого самоврядування) певний час працювати вдома, чи надати такому працівнику за його згодою відпустку.
Державний нагляд та адміністративні послуги
Чи зупиняється з дня оголошення карантину (обмежувальних заходів) перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг?
Так, у період дії карантину (обмежувальних заходів) зупиняється перебіг строків звернення за отримання адміністративних та інших послуг, та строків надання цих послуг, визначених законом.

Забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Адміністративна та кримінальна відповідальність
Який розмірі адміністративної та кримінальної відповідальності встановлено за порушення правил, закріплених з метою боротьби з коронавірусною хворобою (COVID-19)?
У Кодексі України про адміністративні правопорушення передбачено, що порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями, тягне за собою накладення штрафу на громадян від 17 тис. до 34 тис. грн, на посадових осіб - від 34 тис. до 170 тис. грн.

Якщо ж особапорушила правила та норми, встановлені з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, якщо такі дії спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, має нести кримінальну відповідальність у вигляді штрафу від 17 тис. до 51 тис. грн. Максимальний розмір відповідальності, передбаченої цією статтею, за вказані дії, якщо вони спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки – передбачає позбавлення волі на строк від п'яти до восьми років.
Якщо у вас виникли будь-які інші запитання, фахівці Main Business Partner з податкового планування в режимі 24/7 супроводжуватимуть імплементацію цього Закону для бізнесу безкоштовно.

Ви можете отримати за вибором:

  1. Короткі відповіді на запитання по змісту Закону.
  2. Допомогу консультанта у практичних аспектах застосування пільг.
  3. Нараду у форматі онлайн за нашою участю з відділом фінансів та бухгалтерією.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda