Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Аукціон не відбувся або Детективна історія про оренду комунального майна

Орендувати приміщення, що знаходиться у комунальній власності – просто. Але так видається лише на перший погляд.
  • Юлія Мацух
Орендувати приміщення, що знаходиться у комунальній власності – просто. З власного досвіду можу сказати, що так видається лише на перший погляд.
Від імені територіальної громади право розпорядження комунальним майном як орган місцевого самоврядування реалізує Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі – Управління).
Так, в останньому було оголошено комерційний конкурс способом проведення відкритих електронних торгів з надання в оренду вільних нежитлових приміщень, які знаходяться у комунальній власності із використанням електронної торгової системи ProZorro.Продажі.

Заявка разом із належно підготованими документами подана вчасно, у межах визначеного для цього строку. Лише один учасник взяв участь у конкурсі. За результатами аукціону складено Протокол електронного аукціону зі статусом «Аукціон не відбувся». Підстава присвоєння такого статусу — участь лише одного учасника. Проте за таких умов присвоєння електронному аукціону статусу «Аукціон не відбувся» суперечить Регламенту роботи електронної торгової системи ProZorro.Продажі ЦБД2 щодо проведення електронних аукціонів з продажу / надання в оренду майна (активів) / передачі права, затвердженого Наказом Державного підприємства «Прозорро.Продажі» № 8 від 09.07.2018 зі змінами, затвердженими наказом № 22 від 17.05.2019 (надалі – Регламент), яким визначається порядок функціонування електронної торгової системи ProZorro.Продажі.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (надалі – Закон), у разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником. У разі надходження двох і більше заяв, орендодавець оголошує конкурс на право оренди.

З аналізу усіх положень Регламенту, вбачається, що п. 10.8. є виключно єдиним, який стосується оренди комунального майна. Згідно з п. 10.8. Регламенту, у випадку, якщо на електронний аукціон з оренди комунального майна з'явився лише один учасник (єдиний претендент), організатор укладає договір оренди з таким учасником як з єдиним претендентом. У такому випадку, електронний аукціон з оренди комунального майна не проводиться, ЕТС автоматично присвоює електронному аукціону статус «Очікується опублікування протоколу». Таким чином, п. 10.8. Регламенту щодо укладення договору оренди з учасником як з єдиним претендентом є таким, що відповідає вимогам Закону.

У п. 8.6. розділу 8 Регламенту «Порядок визначення переможця електронного аукціону» зазначено, що у випадках, передбачених пунктами 10.7, 10.8 Регламенту ЕТС, дії щодо підписання та опублікування протоколу, договору за результатами аукціону, порядок та строки оплати за ним, в тому числі порядок та строки вирахування плати за участь (винагороди оператора електронного майданчика) в електронному аукціоні, порядок та строки перерахування гарантійного та реєстраційного внесків такого учасника оператором електронного майданчика, вчиняються відповідно до вимог Регламенту.
Тобто за умови участі лише одного учасника в аукціоні щодо оренди майна, що перебуває у комунальній власності, можливі лише два наслідки, зокрема:

  1. Аукціон не проводиться та електронному аукціону присвоюється статус «Очікується опублікування протоколу».
  2. З єдиним заявником укладається договір оренди.
При цьому, з цитованого формулювання зрозуміло, що зазначені наслідки не є взаємопов'язані та повинні відбутися окремо, незалежно один від одного.
Разом з цим, в Регламенті визначені випадки присвоєння електронному аукціону статусу «Аукціон не відбувся», зокрема:

1. якщо в момент закінчення кінцевого терміну прийняття заяв про участь / прийняття закритих цінових пропозицій не подано заяви про участь / закритої цінової пропозиції (п. 7.12 Регламенту);

2. АБО якщо в момент закінчення кінцевого терміну прийняття заяв про участь / прийняття закритих цінових пропозицій кількість поданих заяви про участь / закритої цінової пропозиції менша двох (п. 7.12 Регламенту);

3. АБО подано більше однієї закритої цінової пропозиції і за результатами електронного аукціону жоден з учасників не зробив крок аукціону (пп. 7.13.-7.14. Регламенту).

Пп. 7.12.-7.14. визначають загальні правила для усіх аукціонів, що проводяться, із винятками з них, а саме: п. 10.7. або п. 10.8., що вказані після словосполучення: "окрім випадків". Немає конкретизації, що ці винятки (п. 10.7. або п. 10.8.) стосуються першого, другого, чи будь-якого іншого за порядком аукціонів. Заразом, вони прописані через кому, що розуміється як "або те, або інше". Таке розуміння є однозначним.
Оскільки ні Регламентом, ні Законом, ні іншими нормативно-правовими актами не передбачено можливості скасування протоколу адміністратором чи організатором, такий спір вирішуємо в судовому порядку як і питання укладення договору оренди.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda