Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Особливості нової редакції Інкотермс 2020

Щоб забезпечити зовнішній ринок торгівлі міжнародними правилами тлумачення найбільш часто використовуваних торгових термінів, Міжнародна торгова палата вперше видала правила Інкотермс у 1936 році. До них неодноразово вносилися зміни. На сьогодні ми користуємося правилами Інкотермс 2010. Однак вже з 01 січня 2020 року набирає чинності нова редакція правил Інкотермс 2020.
  • Ольга Оліярник
У зв'язку з необхідністю забезпечити зовнішній ринок торгівлі міжнародними правилами тлумачення найбільш часто використовуваних торгових термінів, Міжнародна торгова палата вперше видала правила Інкотермс у 1936 році, до яких неодноразово вносилися зміни, зокрема в 1953, 1967, 1976, 1980, 1990, 2000, 2010 роках.

На сьогодні ми користуємося правилами Інкотермс 2010. Однак вже з 01 січня 2020 року набирає чинності нова редакція правил Інкотермс 2020.

Правилами Інкотермс-2020 передбачено використання 11 правил, що розділені на два окремі класи. Перший клас включає в себе сім правил, які можуть застосовуватися незалежно від обраного виду транспорту та його кількості. До цього класу відносяться наступні терміни: EXW, FCA, CPT, CIP, DAP, DPU і DDP. Другий клас має назву «Для морського та внутрішнього водного транспорту», оскільки пунктом поставки і місцем, до якого здійснюється перевезення товару покупцю, є порти. До цього класу відносяться наступні терміни: FAS, FOB, CFR і CIF.

В нових правилах Інкотермс 2020 передбачаються наступні зміни:

1
Скасування терміна EXW (самовивіз)
Цю поставку було скасовано, оскільки її умови використовуються компаніями в багатьох країнах тільки для внутрішньої торгівлі і практично не застосовуються для міжнародної торгівлі. Окрім цього, базисна умова поставки EXW в редакції Інкотермс 2010 суперечить положенням нового Митного кодексу Європейського Союзу, оскільки відповідальність експортера настає після експортного митного оформлення товару для вивозу.
2
Скасування терміна FAS (вільно уздовж борта судна)
Цю умову поставки використовують, якщо товар доставляється продавцю в порт відправлення країни експортера, в результаті чого застосовується дуже рідко. Так, якщо використовується термін FAS і є затримка в прибутті судна, товар буде в доці протягом декількох днів доступний тільки покупцеві, і, навпаки, якщо судно прибуде заздалегідь, товар не буде доступний покупцеві для відправки. Фактично, умови поставки FAS використовуються тільки для експорту в основному сипучих товарів (мінералів і зернових).
3
Поділ терміна FCA (Франко перевізник) на два базиси поставки
Ця поставка використовується найчастіше у міжнародній торгівлі, оскільки передбачає застосування будь-якого виду транспорту та використання будь-якого місця доставки товару, який знаходиться у країні продавця. У нових правилах FCA поділятиметься на два види: для наземної доставки та для морських контейнерних поставок.
4
Зміна умов поставок FOB та CIF для контейнерних перевезень
На сьогодні умови поставки FOB (Free On Board – Вільно на борту) і CIF (Cost, Insurance and Freight – Вартість, страхування і фрахт) актуальні для вантажів, що перевозяться водним видом транспорту шляхом розміщення товару на борту судна навалом або в упаковці. При розміщенні товару в контейнері продавець передає товар перевізнику на терміналі, а не розміщує його на борту судна. А тому у нових правилах умови поставки FOB і CIF будуть застосовуватись для транспортування контейнерів, що є дуже актуальним для учасників зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють свою торгівлю у контейнерній тарі. Додатково змінюються також страхові зобов'язання між продавцем і покупцем при умовах поставок CIF і CIP.
5
Запроваджується новий термін – CNI (Cost and Insurance – Вартість і страхування)
Цей термін означає, що продавець виконав поставку, коли застрахований товар розміщений в зазначеному порту відвантаження. Базис поставки CNI буде входити до групи «С», тобто ризик транспортування і пошкодження товару буде передаватися від продавця до покупця в порту відправлення. CNI дозволить продавцеві-експортеру нести відповідальність за міжнародне страхування вантажу. Умови поставки CNI призначені для заповнення прогалини між термінами FCA і CFR/CIF. На відміну від терміна FCA, умови поставки CNI включатимуть вартість міжнародного страхування за рахунок продавця-експортера, а на відміну від CFR/CIF – не включатимуть фрахт.
6
Запроваджуються два нові терміни: DTP і DPP
Вони засновані на умовах поставки DDP, який як наслідок скасовується. Умови поставки DTP (Delivered at Terminal Paid – доставка на терміналі з оплатою мита) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до терміналу (порт, аеропорт або логістичний центр) у країні призначення покупця. Умови поставки (Delivered at Place Paid – доставка до місця з оплатою мита) означає, що продавець несе відповідальність за будь-які транспортні витрати з оплатою митних зборів і доставки товарів до будь-якого місця, що не є транспортним терміналом.
Таким чином, з огляду на вищезазначене, нова редакція Інкотермс 2020 не зазнала масштабних змін у порівнянні з попередньою редакцією правил Інкотермс 2010.

Важливість міжнародних правил Інкотермс для зовнішньоекономічної торгівлі не викликає сумнівів, а тому міжнародним компаніям необхідно з 01 січня 2020 року переконатися, що їхні контракти відповідають новим вимогам правил Інкотермс 2020, щоб уникнути у майбутньому невизначеності та суперечок.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda