Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Законопроект про медіацію. Чому для України важливий новий механізм вирішення спорів

Станом на сьогодні медіація є широко розповсюджена у всьому світі, її ефективність визначена й Європейським Співтовариством. Чому цьому механізму вирішення спорів важливо надати широкого застосування в Украні, детальніше у матеріалі.
  • Софія Тодеренчук
Нещодавно уряд у першому читанні ухвалив законопроект №3004 про медіацію. Вбачаю у цьому очевидний позитив. Станом на сьогодні медіація є широко розповсюджена у всьому світі та є одним із найпопулярніших альтернативних способів врегулювання спорів.

Своєї популярності вона набуває і в Україні, адже станом на сьогодні створено низку громадських організацій, які розповсюджують медіацію на території нашої держави.
Ефективність медіаційної процедури визначена й Європейським Співтовариством, яке рекомендує її впровадження в якості основного методу альтернативного вирішення спорів на досудовому етапі та під час судового розгляду. Це знайшло відображення в підписаній Україною угоді про асоціацію з Європейським Союзом та Європейським Співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами.

Так, згідно зі статтею №1 даної угоди, Україна і ЄС мають посилювати співпрацю в сфері правосуддя, свободи та безпеки з метою забезпечення верховенства права та поваги до прав людини і основоположних свобод.
І ось Україною зроблено ще один крок в сторону Європи. Прийнятий законопроект визначає правові засади та порядок проведення медіації в Україні. Варто відзначити, що процедура медіації застосовуватиметься у будь-яких конфліктах, що виникають з цивільних, сімейних, трудових, господарських, адміністративних правовідносин, а також в кримінальних провадженнях при укладанні угод про примирення між потерпілим та підозрюваним, обвинуваченим, та в інших сферах суспільних відносин.

Важливим є те, що фізичні та юридичні особи зможуть звернутися до медіатора для проведення медіації як до звернення до суду, третейського суду, міжнародного комерційного арбітражу, так і під час судового, третейського чи арбітражного провадження, або під час виконання рішення суду, третейського суду чи міжнародного комерційного арбітражу.
Законопроект передбачає, що статус медіатора зможе набути будь-яка фізична особа, яка має вищу освіту та пройшла базову підготовку в Україні або за її межами. Така підготовка у сфері медіації становитиме не менше як 90 годин навчання, у тому числі 45 годин практики. Ще законопроектом визначаються права та обов'язки медіатора та сторін медіації, порядок проведення медіації, а також вимоги до договору про медіацію та до угоди про врегулювання конфлікту за результатами медіації та ряд інших важливих положень.

З прийняттям Закону України про медіацію постане необхідність внесення відповідних змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, що зокрема і передбачено в прикінцевих та перехідних положеннях проекту Закону.

Я переконана в позитивному впливі даного Закону на ситуацію в нашій державі. Адже впровадження медіації на державному рівні розвантажить судову систему, зменшить кількість виконавчих проваджень, а разом з тим збільшить кількість добровільно виконуваних судових рішень.

Не менш важливим є і те, що строки розгляду справ, на мій погляд, будуть значно меншими та не триватимуть роками, а сторони конфлікту зможуть зменшити свої витрати на розгляд даних справ.
Але як працюватиме Закон України про медіацію на практиці, покаже лише час. Отже чекаємо.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda