Як створити ефективне партнерство у бізнесі

Ефективне партнерство — це поєднання знань, можливостей та ресурсів для побудови гармонійної взаємодії як основи успішного бізнесу. Проте така співпраця може призвести й до конфліктів та суперечок. На що ж потрібно звернути увагу, щоб партнерство було тривалим та успішним?
Ефективне партнерство — це поєднання знань, навичок, можливостей , фінансових та інших ресурсів для побудови гармонійної взаємодії як основи успішного бізнесу.

Проте така співпраця може призвести й до конфліктів та суперечок, чи навіть судових позовів, якщо не передбачені всі необхідні деталі як при виборі бізнес-партнера, так і спільній побудові бізнесу чи вирішенні розбіжностей при прийнятті рішень.

На що ж потрібно звернути увагу, щоб партнерство було тривалим та успішним — розповідаємо детальніше.

Як вибрати партнера для бізнесу

1
Спільні цінності, місія та цілі
Усі партнери повинні сповідувати єдині принципи, на яких базуватиметься створення та розвиток їх бізнесу.
2
Професійність
Найкраще, якщо вам буде комфортно займатись різними питання у бізнесі, проте кожен у своїй сфері повинен бути професіоналом.
3
Оцінка ризиків
Визначте ризики, які може внести участь потенційного партнера в проект та в досягнення його результатів.
4
Репутація
Варто вивчити репутацію потенційного партнера. З’ясувати, чи брав він участь у подібних проектах, та його позицію стосовно актуальних питань бізнесу компанії.
5
Попередній досвід
Краще почати з малого проекта, щоб переконатись у надійності та відповідальності партнера.

Як створити ефективне партнерство в бізнесі

1
Складіть корпоративний контракт
Пропишіть співпрацю до найдрібніших деталей.
2
Проводьте регулярну якісну комунікацію
Кожен з партнерів повинен розуміти, що і як робить інший, щоб не віддалятись від спільної мети.
3
Знайдіть арбітра
Знайдіть третю сторону, яка, у випадку конфлікту, дозволить вирішити його об’єктивно. Це може бути адвокат.
4
Реагуйте на кризу
Не варто чекати, що все зміниться, коли помітили, що партнерство неефективне.
5
Партнерство — це завжди win-win
В протилежному випадку потрібно змінювати його умови.

Що варто прописати в корпоративному договорі

Зони впливу кожного з партнерів; основні функції; випадках, коли можна брати участь в зоні партнера;
Умови виходу з бізнесу, розподіл часток, його продаж;
Порядок голосування щодо відповідних питань; кому належить право вирішального голосу;
Порядок постановки, прийняття та реалізації рішень, пов'язаних з призначенням співробітників на ключові посади:

● Хто призначає директора, які у нього функції та механізм відкликання.
● Хто входить, очолює та призначає членів Наглядової ради, їхні функції.
● Які функції мають загальні збори, механізм повідомлення про їх проведення тощо.
Заборона внесення до порядку денного зборів питання про виплату дивідендів до виконання плану закупівель основних засобів;
Порядок використання майна компанії подвійного призначення. (Майно, що можна використовувати як для бізнесу, так і для особистих потреб партнерів);
Угоду про виключення конкуренції;
Методи і механізми моніторингу та оцінки ефективності партнерства;
Механізм відповідальності за порушення умов договору;
Процедура врегулювання спорів.
Партнерство — це комплексний процес, який вимагає максимальних зусиль з обох сторін, починаючи з етапу планування створення спільного проекту. І саме завдяки партнерській роботі можна побудувати успішний бізнес і стати лідером ринку.


Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda