Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Перевезення у час карантину або Перегони на виживання

З огляду на заходи запобігання поширенню COVID-19, як у цілому світі, так і в Україні, світовий ринок логістичних послуг переживає суттєву кризу. Проведемо огляд внутрішнього стану кожного з сегментів цього ринку.
  • Євген Голинський
З огляду на заходи запобігання поширенню COVID-19, як у цілому світі, так і в Україні, світовий ринок логістичних послуг переживає суттєву кризу. Проведемо огляд внутрішнього стану кожного з сегментів цього ринку.
Автоперевезення
Обмеження, пов'язані з карантином, спричинили закриття великої кількості підприємств у Європі, в тому числі і в Україні. Окрім того, в середині березня українським урядом було закрито 107 кордонів, а на початку квітня їх список був переглянутий: відкритими залишилось лише 19.

Результат — зменшення попиту на автомобільні перевезення — був, на жаль, передбачуваним. І якщо у другій половині березня ситуація була ще доволі неоднозначною, то у квітні тяжіла до стрімкого падіння. Проте сьогодні прогнозується поступове відновлення роботи підприємств цього сегменту ринку логістичних послуг. Оскільки бізнес поступово відновлює свою роботу, ті, хто здійснює виробництво, продаж чи дистрибуцію товарів, відновлює попит на транспортні послуги.
Залізничні перевезення
Хоча за даними Держстату в березні обсяги перевезення залізничним транспортом Укрзалізниці скоротилися, вантажні перевезення отримали переваги для пересування завдяки введенню карантинних заходів. Оскільки пасажирським перевезенням завжди надавалась перевага, то їх зменшення призвело до зникнення будь-яких перешкод для перевезення вантажів.

Прогнозується, що залізничні перевезення, у порівнянні з іншими сферами, зможуть оперативно відновити свою роботу. Проте на сьогодні відкритим залишається питання нового Договору на залізничні вантажоперевезення. Нагадаємо, що на вимогу бізнесу введення в дію документу було перенесено на 1 червня.
Повітряні перевезення
Особливістю авіації є те, що на відміну від будь-якої іншої галузі транспорту чи бізнесу, рентабельність авіакомпаній дуже невисока – 1-2%. А прибуток генерується за рахунок високого обороту. Разом з тим Україна, як і майже всі країни світу, здійснює доставку вантажів пасажирськими літаками, через високу собівартість вантажних літаків.

У світі спостерігається критичний спад авіаперевезень на 50-70%. А загальна сума збитків, завданих пасажирським авіакомпаніям у період карантинних заходів, може сягнути 253 мільярдів доларів, – йдеться у звіті Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO).

Міністр інфраструктури України Владислав Криклій зазначив, що запуск міжнародних авіаперевезень залежить від готовності інших держав приймати українців та епідеміологічної ситуації в кожній окремій країні. Європейські держави починають поступово відкривати свої кордони, а відновлення авіаперевезень з української сторони буде дзеркальним.

За прогнозами, для повного відновлення необхідно близько 2 років.
Морські перевезення
Економічні наслідки не обійшли стороною сферу морських вантажоперевезень із Китаю. Разом із тим, зараз можна спостерігати відновлення руху вантажів, які тривалий час були заблоковані. Порти продовжують працювати у звичайному режимі, дотримуючись загальних заходів безпеки. Саме тут зараз активно використовуються системи електронного документообігу, розроблені кілька років тому. Негативним фактором стала відсутність зворотних контейнерів, як наслідок виникла необхідність подачі прямих контейнерів, що призвела до подорожчання вартості експортної продукції.

Проте прогнози для відновлення галузі доволі позитивні – 2 місяці.
Тарифи та прогнози
На початковому етапі поширення превентивних заходів, спрямованих на запобігання COVID-19, тарифи мали тенденцію до підвищення, однак, через нерівномірний попит, нині спостерігається їх зниження. Однак слід визнати, що встановлення тарифів має бути конкурентним, позаяк у кризових умовах їх підвищення для багатьох галузей може обернутися катастрофою.

Як ми побачили, для відновлення кожної галузі встановлено різні часові межі. Можливо, саме зараз бізнесу час звернути увагу на альтернативні чи змішані перевезення. Досить імовірно, що в недалекому майбутньому виникнуть ще нові, інноваційні типи доставки.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda