Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

Податкові зміни 2020: як діяти бізнесу

Набув чинності Закон № 466-ІХ, яким внесено зміни до Податкового кодексу щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві. Які зміни чекати бізнесу? Ось основні нововведення, що його торкнуться, та рекомендації щодо подальших дій.
  • Яна Паладієва
23 травня набув чинності Закон України № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (надалі – Закон № 466).

Які зміни чекати бізнесу? До чого готуватись найближчим часом? Які позитивні та негативні аспекти прийняття даного Закону? В даній статті ми хотіли б окреслити основні нововведення, що торкнуться бізнесу, та сформулювати рекомендації щодо порушених питань.
1
Контрольовані іноземні компанії: що робити з ними?
Закон передбачає запровадження концепції оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній на рівні контролюючої особи — фізичної або юридичної особи, що є контролюючою особою такої компанії, та обов'язок подання контролюючими особами звіту про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу.

Що це означає

Зміни набирають чинності з 1 січня 2021 року. За таких умов, оподатковуватись буде навіть нерозподілений прибуток. Тому прибутку в іноземної компанії може не бути, але оподаткувати його доведеться.

В такому випадку ставка оподаткування становитиме 18% ПДФО + 1,5% військовий збір.

Під оподаткування потрапляють компанії, річний дохід яких перевищує 2 млн євро. Якщо ж дохід не перевищує граничної межі, то нерозподілений прибуток не оподатковується (392.4.2 ПКУ), проте необхідною умовою, в даному випадку, залишиться подача звітності.

Порада

Необхідно систематизувати інформацію щодо компаній, які підпадають під цю норму, та спробувати позбутися від іноземних компаній, що сприятимуть значним податковим витратам. Або ж розподілити дивіденди такої іноземної компанії, і таким чином сплатити меншу кількість податків.
2
Ділова мета: чому це важливо?
З 23.05.2020 року набула чинності норма, яка передбачає введення податкової різниці в частині збільшення фінансового результату до оподаткування на суму витрат, понесених платником податків при здійсненні операцій з нерезидентами, якщо такі операції не мають ділової мети.

Законом розширюється термін розумної економічної причини (ділової мети) (пп. 14.1.231 ПКУ), у результаті чого можливим стає його застосування щодо операцій як з резидентами, так і нерезидентами.

Редакція ст. 103.2 ПКУ визначає, що використання податкових пільг, передбачених конвенціями про уникнення подвійного оподаткування, не допускається, якщо не пройдений тест ділової мети.

Таким чином, необхідною умовою здійснення контрольованих операцій стане підтвердження платниками податків наявності ділової мети. А в разі її відсутності – позбавлення пільгових умов оподаткування.

Порада

Важливо проаналізувати контрольовані операції компанії та систематично здійснювати підготовку документів, необхідних для підтвердження ділової мети, а також мінімізувати кількість недоцільних операцій.
3
Нова концепція фінансової відповідальності
Одним із позитивних нововведень вважаємо те, що відтепер тягар доведення вини платника при вчиненні податкового правопорушення лягає на контролюючі органи з можливістю притягнення до відповідальності винятково за наявності в діянні умислу та вини.

Також новий Закон передбачає обставини, що пом'якшують відповідальність платника за вчинення правопорушення (наприклад, правопорушення, що вчинено під впливом погрози, примусу, матеріальної, службової чи іншої залежності, збігу тяжких особистих чи сімейних обставин, самостійного повідомлення платником податків про вчинене ним правопорушення). Так, за наявності хоча б однієї пом'якшуючої обставини, розмір штрафу за вчинення правопорушення зменшується на 50 відсотків.

Закон також передбачає відповідальність контролюючих органів за вчинення податкових правопорушень, визначає фіксований розмір компенсації за протиправні дії таких органів та перелік видів шкоди, що може бути заподіяна контролюючими органами.

Порада: Не вчиняти податкових правопорушень! А у разі, якщо це все ж таки відбулося – шукати можливості застосування пом'якшуючих обставин. У свою чергу, якщо протиправну дію здійснив контролюючий орган – необхідним у даному випадку буде оскарження таких дій з відшкодуванням збитків у повному обсязі відповідно до наявного, за новим Законом, механізму.
Крім вищевказаного, Законом № 466 вдосконалено онлайн-сервіс для платників податків. Відтепер повідомлення про відмову в прийнятті податкової декларації, документи за результатами перевірок або індивідуальні податкові консультації можна отримати без відвідування податкової служби, та з максимальною економією часу.

Також платникам податків надана можливість подавати в електронному вигляді повідомлення (з відповідними документами) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої наявний в електронному кабінеті.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda