Ризики
Найбільш очевидним ризиком буде зменшення надходжень до Держбюджету. З цим стикнулися й іноземні держави, які перейшли на таку систему оподаткування, на цьому наголошували й міжнародні партнери та донори.
За різними підрахунками втрати бюджету можуть скласти від 20 млрд грн за оцінкою комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики, у 40 млрд грн
оцінила ризики ДФС та до 80 мільярдів — за
підрахунками Офісу великих платників податків.
Незважаючи на те, що вигода для бізнесу здається доволі очевидною, деякі його представники
занепокоєні тим, що це лише верхівка айсберга та швидка вигода може обернутись значними витратами у майбутньому: їх цікавить питання, з яких ресурсів діра в Держбюджеті, яка неминуче утвориться, буде заповнена. Цілком реальним є прогноз щодо збільшення інших видів податків. Тому підприємці наполягають на тому, щоб їх ''застрахували'' від цього та повідомили, яким чином будуть компенсовані надходження до бюджету у випадку прийняття законопроекту щодо введення ПнВК.
Варто звернути увагу й на те, що Україна має значну залежність в економічній політиці від міжнародних партнерів — міжнародні фінансові інституції, транснаціональні корпорації диктують нам правила. Це вже стало тим важелем, що посунув введення ПнВК на кілька років і може стати ним знову.
Саме тому для здійснення податкової реформи потрібен системний підхід, який зможе врахувати всі ризики та мінімізувати їх.