Руслан Панкевич: «Я спонукаю партнерів зробити нашу Україну енергоефективною»

У рамках нашого нового проекту «Середній — ключовий» ми завітали до засновника групи компаній «Теплосвіт» Руслана Панкевича та розпитали його про те, як 23 роки тому був заснований його бізнес, з якими труднощами довелось зіткнутись та які цілі його команда ставить перед собою на майбутнє.
Офіційний імпортер опалювального обладнання та комплектуючих. Лідер багатьох відомих світових та українських брендів.
«Я почав бізнес 23 роки тому. Тоді це була просто ідея», — починає свою розповідь Руслан Панкевич, засновник та керівник Групи компаній «Теплосвіт», в той час як ми переглядаємо численні нагороди та відзнаки на полицях у його кабінеті.
Розкажіть, будь ласка, як прийшла ідея створення компанії, як все починалось?
Я одружився у 20 років, тому виникла потреба заробляти гроші, щоб утримувати сім'ю. Хоча тоді у мене були зовсім інші мрії та уподобання — я хотів бути археологом, професійно займався боксом, мріяв стати професійним спортсменом, ходив на шахи.

Це були 90-ті роки, у нас була маленька дитина, а дружина не працювала, сім'ї наші були небагаті. Відповідно, була одна-друга-третя робота, відкладав кошти і таким чином почав займатись вже окремим бізнесом.

Його ідея виникла тоді, коли я захотів зробити вдома ремонт. Якісно це зробити не було можливості, тому я поїхав за кордон, купив сам обладнання. Коли приїхав, мені не сподобався проект, який намалювали наші хлопці, почав потрохи вивчати інженерію, теплотехніку, а згодом й іншим людям пропонував свій досвід, відкрив невеликий перший магазин на Південному ринку.

Потім робота, навчання, практика, досвід, поїздки за кордон, спілкування з іноземними спеціалістами, які пропонують виїзди на їхні заводи та об'єкти, перший офіційний контракт, перша юридична особа, потім друга, декілька контактів, перше місце по обладнанню і так дальше.
Коли любиш роботу, генерація ідей відбувається 24 години.
Якщо ти любиш роботу, вона в тебе вдається. Якщо ти нею живеш і працюєш з 9 ранку до 8 вечора, то рано чи пізно вона вистрілює і дає результат.

А ще буває, лягаєш спати і тоді приходять якісь ідеї — головне ж не забути!

Ось, наприклад, недавно помітив, що ми дуже тісно не працюємо з людьми, які займаються басейнами. А у нас є дуже цікаві геліосистеми — вони економніші, але про них ніхто не знає. Вони будуть найефективнішими для тих, хто має басейни чи використовує багато гарячої води.

І ось зараз ми робимо в Закарпатті два об'єкти для відпочинку дітей з такими системами. Дуже класні інноваційні речі, які дають воду швидко і дешево.
Коли почав створювати колектив, стикнувся з проблемою відсутності досвіду. А у нас немає закладів, які б швидко і добре навчили. За кордоном було кілька дуже цікавих стажувань. Наприклад, в Туреччині ми спускались на байдарках, лізли по горах. Уявіть собі, лізти вгору на одному тросі з конкурентом, який тобі просто жити не давав. Це забирає негатив і ти розумієш, що це просто робота і повинна бути здорова конкуренція, тому що вона рухає прогрес.
Стало зрозуміло, що просто продавати — це мало, потрібно робити комплексні технічні рішення і надавати серйозну технічну підтримку.
В 2012 році ми почали відкривати філії в Україні. Ми мали багато ексклюзивних речей, які ніхто не імпортував, одними із перших почали ставити теплові насоси, геліосистеми. На даний момент ми є лідером багатьох брендів.

Найбільше на мене вплинула зустріч на німецькому заводі Vaillant ще у 1999 році. Там я побачив величезний проектний відділ, мене ознайомили зі статистикою, що показувала, наскільки збільшуються продажі, підвищується якість сервісу, коли ти маєш технічну підтримку, даєш усе в комплексі: продаж, гарантія, монтаж, сервіс.

Я зміг все це запустити років 4-5 тому, приблизно в 2016 році. Ми почали дуже активно займатись інженерією, розвитком проектного відділу, шукати спеціалістів. Два роки тому почали будувати інженерний центр. Тут ми згенерували спеціалістів: проектантів, монтажників, в нас є менеджери топових брендів України.
Як ви відкривали філії? Як шукали працівників?
Основний принцип: якщо є хороший партнер — я філію не відкриваю. Я починаю пояснювати потребу в хорошому проектному відділі, кваліфікованих інженерах, необхідність виходити на інший ринок, дивитись, що робить Європа, працювати офіційно та створити компанію чи структуру. А ми з цим допоможемо, навчимо.

Якщо ж в регіоні немає людини, яка горить цією роботою, хоче з нами працювати, ми відкривали філії.

Зараз у нас, крім Львова, 8 підрозділів.

Інженерні споруди — це як показова база, презентація в живому вигляді. Я планую, щоб людина могла прийти, подивитись і зрозуміти, що не потрібно переплачувати в 4-5 разів більше, можна зробити якісно і дешево.
Розкажіть про систему енергоефективності. Як ви будуєте проект, на чому він базується і в чому суть економії? Як ви це демонструєте?
В Україні до 70% житлового фонду втрачає кошти.
Найкраще, коли це робиться на стадії проекту, тоді можна спроектувати інженерію, ізоляцію, дахи, вікна — все. І зробити це з мінімальним затратами. Це комплекс, не лише наше обладнання.

Починається все не зі слів, а з практики. Ми робимо аудит, дивимося, який стан будівлі, і на підставі цього даємо свої рекомендації: красиву картинку, проект, показники, які будуть за рік, за два, якою буде економія.

Ми робимо кілька джерел енергоефективності. Це може бути тверде паливо, газ, сонце, геліосистема, в комплексі з тепловим насосом, окремо — варіантів дуже багато.
Особисто мій будинок має басейн. Також цікаво, що будівля розділена на два блоки: житловий та гостьовий.

В мене котельня з тепловим насосом і 4 чи 5 геліосистем. Я фактично 9 місяців користуюсь гарячою водою безкоштовно. Гріє сонце і геліосистема. Будь-яку систему потрібно упростити тоді вона буде ефективною. А найкраща система та, про яку ти не думаєш, яка сама працює, після того, як ти задав базові параметри.
Яким ви бачте «Теплосвіт» через 10 років?
Я спонукаю партнерів зробити нашу Україну енергоефективною, енергоощадною.
Я кожних 5 років створюю собі план. Ось інженерний центр був запланований в 2014-2015 роках. Зараз завдання — генерувати ці ідеї в межах всієї України, через своїх партнерів, представників, філії.

Що стосується компанії: бізнес — це ж математика. Збільшуємо кількість філій — збільшуємо роботу, збільшуємо асортимент — збільшуємо прибуток. Проте зараз ми працюємо не над збільшенням кількості, а над збільшенням якості. Тобто шукаємо хороших спеціалісти, з досвідом, створюємо хороший колектив.

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda