Click to order
Ваше замовлення
Total: 
Для отримання доступу до продукту залиште свої дані нижче.
Ваше ім’я
Ваш e-mail
За цим email ми надамо вам доступ до ваших продуктів
Ваш телефон
Натискаючи кнопку, ви надаєте згаду на обробку своїх даних. Ми нікому не передаємо вказані вами дані
SOS Реєстрація Цей бот допоможе Вам швидко зорієнтуватись та домовитись за допомогу
 

(Пере)запуск галузі або 5 кроків до відновлення туристичного бізнесу

Пандемія COVID-19 стала економічним шоком для багатьох країн. Проте майже у кожній з них сфера туризму зазнала чи не найбільшого удару по своїх ресурсах. Про ефективні дії для збереження туристичного бізнесу детальніше у матеріалі.
  • Іванна Мельничук
Пандемія COVID-19 стала економічним шоком для багатьох країн. Проте майже у кожній з них сфера туризму зазнала чи не найбільшого удару по своїх ресурсах.

Туристичні компанії та екскурсоводи; готелі, хостели, мотелі та кемпінги; підприємства, що забезпечують оренду та прокат транспорту; та навіть ті, хто здає своє житло на сайті Airbnb чи Booking — під ударом опинились усі ланки цієї сфери.

Ситуація в цифрах

Щоб не бути голослівними, звернемось до статистики, що показує прогнозовані втрати окремих ланок світового туристичного бізнесу.

Авіація

В кінці березня IATA (The International Air Transport Association) провела дослідження, що прогнозувало зниження доходів від пасажирських перевезень на 252 млрд. дол. Це на 44% нижче за показник 2019 року. І це за умови, що суворі обмеження на поїздки тривають до трьох місяців, а потім настане поступове відновлення економіки.

Тури і заходи

Сервіс Arival провів опитування онлайн за підтримки Bookingkit, Globaltix, Peek, TrekkSoft, FareHarbor і Tourpreneur. Вони отримали 573 кваліфікованих відповіді з усього світу.

73% опитаних повідомили про зниження кількості бронювань в порівнянні з 2019 роком, а ще 17% заявили, що обсяг замовлень в основному не змінився. Середнє зниження кількості замовлень склало від 40% до 60%, причому Азіатсько-Тихоокеанський регіон постраждав найбільше.

Готелі

Згідно з результатами опитування, проведеного в Німеччині в березні 2020 року, 45% готельних підприємств задекларували збитки на суми від 10 000 до 50 000 євро. В США на 2020 рік прогнозують втрати в цій галузі у розмірі 925 мільярдів доларів США.

Які етапи проходить бізнес до повної стабілізації

Весь період від моменту, коли світ почав невідворотно змінюватись, забезпечуючи заходи запобігання поширенню коронавірсуної інфекції, і до того омріяного часу, коли все стане на свої місця і ми повернемось до звичного нам ритму життя, для туристичного бізнесу можна умовно поділити на три етапи:

1. Виживання

Тривалість цього періоду в середньому 3-5 місяців. На цьому етапі обмеження на подорожі найбільш жорсткі, а тому глобальні поїздки, як і внутрішній туризм, повністю зупинені.

Це період, коли ви стикаєтесь із хвилею скасування бронювань, а нові замовлення повністю відсутні. Адекватно відреагувати на запити клієнтів, зберігши їх лояльність; зосередитись на адміністративних функціях, скороченні операційних витрат та правильному оформленні трудових питань; і нарешті зайнятись побудовою бізнес-стратегії — це найкраще, що ви могли б зробити у даній ситуації.

2. Підтримка

Наступним етапом є підтримка роботи, яку ви виконали на попередньому етапі, щоб забезпечити відновлення функціонування вашого бізнесу. У цей період рівень числа хворих спадає, а отже карантинні заходи починають ослаблюватись, відкриваються кордони та транспортні сполучення з окремими країнами.

У цей період ви навіть можете отримати нові замовлення, проте прийняті заходи економії коштів краще продовжити. Розглянути варіант переходу на внутрішній туризм; перевірити базу даних своїх клієнтів і направити маркетингову стратегію на те, щоб змусити їх мріяти про свою наступну поїздку з вашою компанією; чи навіть розробити програми внесення коштів для використання у майбутніх поїздках. Є безліч можливостей, щоб ваші клієнти залишались лояльними та продовжували взаємодіяти з вашим брендом.

3. Розвиток

Рано чи пізно як внутрішній, так і міжнародний туризм набере обертів. Ті, кому довелося скасувати свою поїздку, чи ті, хто хоче відпочити від напруження, яке всім нам приніс початок цього року, відновлять попит на туристичні послуги. І тоді тільки від вас залежатиме, як розвиватиметься ваш бізнес, чи буде він у грі.

Поки складно з точністю передбачити, коли розпочнеться цей етап. ВІн залежить він багатьох факторів: ситуація у країні; готовність вашого цільового ринку знову подорожувати, відвідувати культурні та розважальні заходи; зусилля, які ви вклали в свій бізнес на попередніх двох етапах.

Можливо, ріст не буде стрімким, проте ті, хто ретельно підготується до цього моменту, отримають заслужену винагороду.

5 кроків до відновлення туристичного бізнесу

Оптимізація бізнес-процесів
Це насамперед стосується скорочення витрат — за відсутності доходів ви не можете дозволити собі таку розкіш. Усі поточні витрати потрібно переглянути або зупинити. Так, вони включають: орендну плату, комп'ютерне обслуговування та інші пов'язані з роботою офісу витрати; персонал тощо.

Скоріше за все вам довелося звільнити більшість ваших працівників, подумайте також над тим, щоб оптимізувати інші витрати. Наприклад, знайти офіс з більш вигідними умовами оренди, переглянути також договори щодо оренди обладнання та інших контрактів, отримати податкові пільги чи іншу допомогу від держави.

Цілком можливо, вам вдасться домовитись про зміну умов з вашими орендодавцями. Для них, мати щось краще, ніж нічого: більшість постачальників навряд чи зможуть знайти нових користувачів для активів, які ви використовуєте.

Оптимізація стосується і системи роботи, переведення ваших працівників в інші ролі, зміну формату їх роботи. Це торкається і питання ведення електронної документації та налагодження безперебійної системи комунікації з вашими клієнтами.

Про ці питання ми вже детальніше писали у матеріалі — Закінчення карантину: 3 кроки для абсолютної безпеки вашого бізнесу.
Забезпечення безпеки
Хоча деякі країни відкрили свої кордони для іноземних туристів, а нам усім не терпиться вирушити у подорож, ми стали більш обережними та настороженими щодо пересування в межах свого міста та країни, а тим паче за кордон. Хочеться сподіватись, що до цього питання відповідально ставляться і компанії, послугами яких ми користуємось.

Людям потрібні гарантії безпеки, інструкції поводження в подорожах, зниження ризиків. І ви повинні їм це забезпечити. А не лише заманювати дешевими цінами та знижками.

Перевірки стану здоров'я, моніторинг подій в певній місцевості чи країні, офіційні плани дій в надзвичайних ситуаціях та регулярне оновлення цієї інформації — той мінімум, про який ви повинні подбати.

Люди вже зараз відчувають бажання подорожувати, повертатися до нормального життя. Але подорожі відтепер виглядатимуть зовсім по-іншому, і туристи будуть шукати професіоналів, які орієнтуються в змінах ситуації, можуть надати їм гарантії безпеки та створити комфорт, незважаючи ні на що.
Позиціонування бізнесу
Навіть якщо попередні кілька місяців усунули з ринку слабких гравців та значно послабили позиції лідерів, конкуренція нікуди не зникла.

Питання тільки в тому, який шлях ви оберете. Перший полягає в тому, щоб скоротити кількість послуг, які ви надаєте, звільнити працівників та виконати ряд інших дій, спрямованих на запуск бізнесу з мінімальними витратами та ресурсами. А другий — у перезапуску компанії, її адаптації до нових умов.

Компанії повинні як ніколи бути готовими швидко і ефективно адаптуватися до змін ринку, а також грамотно побудувати своє позиціонування на ринку туристичних послуг, щоб отримати перевагу.

Чим ви кращі? Ви гарантуєте безпеку під час подорожі, забезпечуєте унікальні тури Україною, пропонуєте найзручніші перевезення, проводите віртуальні екскурсії чи створюєте соціальні проекти у сфері туризму — якщо раніше ви на це не звертали належної уваги, то зараз боротьба за клієнта йтиме не на жарт і це питання може стати ключовим.
Створення партнерства
Зараз, як ніколи, вигідно будувати партнерські програми та підтримувати один одного. Це стосується і сфери туризму та суміжних галузей. Ресурси та канали, які просувають ідею вивчати та пізнавати Україну й туристичні компанії; екскурсоводи та блогери; організатори заходів та програмісти — невже у вас немає інноваційних проектів, чи навіть ідей, які перебувають на стадії розробки, але змусять про вас говорити широку аудиторію?
Підтримання зв'язку з клієнтами
Нам всім набридло сидіти вдома і ми з радістю вирушили б в подорож. І врешті-решт настане той момент, коли це стане можливим. І тоді ми звернемось до тих, хто був з нами у цей непростий для всіх час.

До тих, хто пішов нам на зустріч при скасуванні поїздки чи зміні її дати; тих, хто надасть нам актуальну інформацію щодо умов перетинання кордонів та ситуації в країні, в яку ми вирушаємо.

Можливо, саме час переглянути умови скасування бронювання, прийом нових замовлень чи повернення оплати послуг.

Налагодження комунікації допоможе вам зрозуміти потреби ваших клієнтів сьогодні. Можливо, вони хочуть подорожувати на власному авто, проте їм потрібен туристичний гід, або ж ви можете допомогти їм побудувати маршрут для подорожей Україною, чи будь-яким іншим чином полегшити їх майбутню подорож. Впевнена, вони підкажуть вам, в якому напрямку рухатись.
А якщо у Вас виникли юридичні питання чи ви бажаєте розвинути свій бізнес, залучити інвестиції чи фінансування, у «Man Business Partner» передбачено широку систему послуг для забезпечення таких потреб.

»

Не забудьте підписатися, щоб отримувати всі матеріали першими
Made on
Tilda